Temps d’Advent: Maria, la jove de Nazaret ens diu: Escolta la Paraula de Déu i digues Sí

Publicat al Dissabte, 6 de desembre de 2014

No tinguis por. Aquí teniu el vostre Déu! Vetlla com un pastor pel ramat, l’aplega amb el seu braç, porta al pit els anyells, acompanya les ovelles que crien”. I abans: Parleu amorosament a Jerusalem… Tu que portes bones noves a Jerusalem. (1ª lectura).

Una imatge de Déu amiga, que inspira confiança i ens el mostra compassiu i atent als petits i als que tenen necessitat d’ajuda. Una imatge que ens diu: No perdeu l’esperança, confieu… feu tot el possible per donar sentit a la vostra vida i prendre les opcions que us ajudin a sentir-vos feliços de debò.

Obriu una ruta al Senyor, aplaneu-li el camí. (Ev.) Mentre espereu la seva vinguda mireu que ell us trobi en pau, immaculats i irreprensibles.(2ª lect)

Aplanar-li el camí, avançar amb alegria i esperança vol dir viure  amb un estil concret que faci fàcil la presència de Déu, que traspuï pau, netedat i honestedat. Vol dir ser missatgers de cara amable, confiada i pacificadora. L’alegria no pot ser de façana, s’ha de traslluir a la cara, però neix a l’interior. L’esperança no és una actitud passiva, s’ha de fer present, en el nostre actuar. Obrir i aplanar camins: heus ací la tasca de l’Església, dels cristians, nostra: donar facilitats, escoltar i acollir. Obrir camins, no tancar-ne, perquè Déu s’hi pugui fer present. Obrir camins en positiu… Per desgràcia, no sempre ho sabem fer!

MARIA, la jove de Nazaret ens diu:

ESCOLTA LA PARAULA DE DÉU i digues SÍ.

ADVENT2-MARIA