SORTIDA PARROQUIAL A LA COVA DE SANT IGNASI A MANRESA

Publicat al Diumenge, 21 d'agost de 2022

Dijous vinent, dia 25 d’agost, farem la sortida parroquial. Aquest any a la Cova de Sant Ignasi de Loiola a Manresa. La darrera que vam poder fer, va ser a Ripoll, l’estiu del 2019. Ara podem reprendre aquesta activitat juntament amb el dinar de Germanor que serà, si Déu vol, el dissabte dia 3 de setembre. Encara sou a temps a apuntar-vos-hi.
Manresa és la ciutat on Sant Ignasi, conegut popularment com l’home del sac, ja que anava vestit amb una simple túnica, va fer estada el 1522 venint de Montserrat. Hi va viure onze mesos, més temps del que havia previst estar-hi, que van ser decisius en la seva transformació espiritual. Aquesta estada a Manresa va ser en una cova vora el riu Cardener. I, segons relata ell mateix, va ser en aquesta ciutat on va tenir les experiències místiques i espirituals que el van portar a redactar la seva obra principal, els Exercicis Espirituals, un mètode de recerca de la voluntat de Déu i un ajut per orientar la pròpia vida segons Déu: “en tot servir i estimar”.
D’aquí es va embarcar a Barcelona i va anar a Terra Santa.
Ignasi havia sentit el desig ardent de seguir Jesucrist, com ho havien fet molts d’altres, i va abandonar la vida, que fins llavors havia portat, com a fill d’una família de nobles.
La Cova s’ha convertit en un centre internacional d’espiritualitat ignasiana i acull visitants procedents de tot el món que hi fan estades de meditació, formació i Exercicis Espirituals.