RESUM COMUNICAT DE LA PASTORAL OBRERA DE CATALUNYA

Publicat al Dissabte, 1 de maig de 2021

Resum del comunicat de la Pastoral Obrera de Catalunya en motiu de l’1 de maig: Créixer en justícia i equitat

Constatem que la classe treballadora, a casa nostra, ha vist agreujada la seva situació per la crisi sanitària, econòmica, laboral, social, d’equitat de gènere, ecològica i ètica, produint-se un increment de la desigualtat social en aquest darrer any.
Davant aquesta realitat, des de la nostra mirada obrera i cristiana a la llum de l’Evangeli, és fonamental que descobrim l’esperança d’allò que ja és presència de Déu entre nosaltres.
Per això creiem que cal actuar amb responsabilitat i sentit comunitari i denunciar el que està fent el sistema dominat pels interessos econòmics dels grans monopolis i oligopolis, que aprofiten la crisi com una oportunitat econòmica i no com una oportunitat per a construir una societat més justa i equitativa.
No hem de caure en el desànim i fer només descripcions d’allò que ens oprimeix. El papa Francesc ens anima a l’acció. Per tant actuem per la construcció d’un model social que ens permeti afrontar la crisi climàtica, generant una economia que tingui cura de la casa comuna de totes i tots. Un model que es basi en una resposta a la mercantilització dels serveis públics (sanitat, educació i habitatge). L’autorganització de les treballadores i treballadors, a través dels sindicats i dels moviments socials, per avançar en la millora en els diversos àmbits, prioritzant els sectors més exclosos i empobrits. En definitiva, un compromís per ser presents com a cristians i cristianes a l’espai públic i polític, tot treballant amb tanta i tanta gent companya en les lluites per una societat més justa, equitativa i respectuosa amb el món i que posi a les persones al centre.