QUARESMA 2020 : CAMINEM JUNTS CAP A LA CREU I LA RESURRECCIÓ

Publicat al Dissabte, 21 de març de 2020

Un altre diumenge sense poder-nos reunir i celebrar l’eucaristia. El més essencial per a la nostra fe comunitària i personal hem de suplir-ho amb la comunió espiritual i la pregària personal. Podem seguir l’eucaristia des de casa pels diversos canals de televisió i emissores de ràdio que tenim a l’abast. La situació de confinament que se’ns demana abasta també l’àmbit de la celebració comunitària de la fe que hauríem de preuar tant. Potser aquesta privació que ara patim ens farà ser més conscients del valor de l’eucaristia que mai hauríem d’haver perdut o, si no ho hem fet, mai hauríem de deixar perdre.
Vivint com mai el nostre lema quaresmal Caminem junts cap a la Creu i la Resurrecció. Aquesta creu es tradueix ara en la pandèmia del Covid-19 que es va estenent i que ja voldríem veure remetre. No perdem la confiança de deixar ben aviat aquesta situació de dolor i sofriment per gaudir de plena salut, de seguretat personal i comunitària, de vida a desdir: la nostra resurrecció.
Ens veiem forçats a aturar les petjades que anàvem posant al passadís de l’església i les que anàvem escrivint al plafó, però seguim caminant en comunió cadascú des de casa seva, perquè hem de protegir-nos i protegir els més vulnerables. Confiem poder continuar aquest camí i retrobar-nos de nou celebrant la Pasqua.