PORTES OBERTES AL CENTRE PARROQUIAL

Publicat al Dimecres, 10 de maig de 2017

Fa una mica mes d’un any començàvem les obres al Centre Parroquial amb l’objectiu principal de refer la caixa escènica, per tal d’adequar l’espai a les necessitats del moment i rehabilitar així aquest local emblemàtic i ple de records i de vivències per a molts centellencs  i centellenques.

Ara ja gairebé l’obra està acabada i estem treballant en l’equipament, que és imprescindible per poder posar el local en funcionament. No comptàvem que s’hagués de renovar tot i gairebé serà així, o bé perquè la Parròquia creia que el que s’utilitzava  era propietat del Centre  o bé perquè una part del material existent demana una renovació que s’ha de fer en aquest moment. Això encareix el cost total, tot i que el pressupost de l’obra s’ha controlat i no ens hem excedit del que s’havia previst.

Creiem que aquest és el moment de poder mostrar l’obra feta perquè la gent s’adoni del canvi que ha sofert l’escenari i l’ampliació que s’ha fet (té uns 140 m2) i vegi el sota escenari on hi ha els camerinos, lavabos i dutxes per als actors, lavabos per al públic… Tot això no es veu des del carrer. Des del carrer només es pot veure  el  canvi que ha fet la façana, sense la cabina de so que s’hi havia afegit i desfigurava la façana original, la reobertura de la porta que havia quedat anul·lada, la col·locació de la barana de l’escala, que s’ha hagut de fer nova…

Tenint doncs pràcticament acabada l’obra, no del tot l’equipament, volem mostrar-vos-ho en la Jornada de Portes obertes que tindrà lloc el diumenge 11 de juny de les 11 a les 14 hores. Volem  acompanyar el recorregut i la visita als espais rehabilitats amb un tast d’actuacions de diferents grups artístics que han volgut participar-hi desinteressadament: grups molt diversos que responen a la proposta d’aquesta nova etapa del Centre Parroquial, que mantenint la seva identitat,  vol i ha de ser obert a tots els grups i activitats artístiques al servei de tot el poble de Centelles. Per això  la Parròquia amb el Bisbat i l’Ajuntament està mirant de concretar  la millor manera de gestionar-lo i de posar en marxa la programació, sense interferir en els altres espais escènics que hi ha al poble, sinó col·laborant a que l’oferta cultural sigui més àmplia i,  per tant, més enriquidora per a Centelles.

Us esperem doncs a la Jornada de Portes Obertes: Diumenge dia 11 de juny, de les 11  a les 14 hores, visita i recorregut per l’espai rehabilitat i actuacions artístiques