PER PENSAR

Publicat al Diumenge, 10 d'abril de 2022

La sinodalitat

La sinodalitat, de la que des del Concili Vaticà II se’n parla més, i ara encara més ja que el papa Francesc convoca tota l’Església a «caminar junts» (això vol dir sinodalitat), és una forma tradicional d’organització i de treball de l‘església. El Papa vol que aquest camí sinodal ajudi a fer-nos més conscients que tots formem part de l’Església com a Poble de Déu, siguem on siguem (parròquies, moviments, associacions o institucions d’Església, congregacions religioses, serveis diocesans, etc.). En definitiva, la sinodalitat vol ajudar-nos a ser un millor Poble de Déu en el món concret en què vivim (familiar, professional, cívic, sociopolític… i eclesial)
En paraules actuals podríem dir que sinodalitat és treball en equip, consultar, escolta activa, diàleg a fons, participació democràtica, arribar a consens, respectar les minories, col·locar els drets humans dins l’església… Q.C.