PER COMPARTIR AMB VOSALTRES

Publicat al Dissabte, 25 d'abril de 2020

Del llibre Una Iglesia nazarena de Víctor Codina SJ. Ed Sal terrae, pàg. 180

Los evangelistas nos narran que las mujeres, al amanecer del primer día de la semana, fueron al sepulcro para ungir el cuerpo de Jesús; se preguntaban quién les retiraría la piedra del sepulcro y se vieron sorprendidas al ver la tumba vacía y escuchar las palabras de los ángeles que les decían que Jesús de Nazaret había resucitado y vivía; ellas creyeron y lo anunciaron a los discípulos, los cuales no las creyeron. Lo radicalmente nuevo no puede ser creído por la razón dominante.
También nosotros, ante tantas señales de muerte, hemos de cambiar de mentalidad y creer que, si Jesús de Nazaret ha resucitado de entre los muertos, hay esperanza. Otro mundo es posible, otra Iglesia es posible. Hemos de saber dar razón de nuestra esperanza (1Pe 3,15).

Sabrem bastir aquesta nova església? Sabrem repensar la nostra activitat litúrgica, pastoral, catequètica i caritativa per fer una església diferent, més atent a les persones amb dificultats, que pateixen i que passen necessitat?
El Sr. Bisbe, en una carta enviada aquesta setmana, ens demanava de comunicar-li per escrit què veiem que ens diu el Senyor, en aquest “avui” que ens pertoca viure, respecte a la nostra vida i el nostre ministeri i al futur com a servidors de l’Església, quan puguem retornar a la normalitat de la vida social i eclesial.
Personalment prefereixo no respondre-ho encara, sinó viure aquesta situació i un cop avançat el camí compartir junts i amb serenor aquesta reflexió eclesial i debatre, sense por, aquelles qüestions que la realitat ens ha fet descobrir.