NI ARROSSADA NI SORTIDA D’ESTIU

Publicat al Diumenge, 30 d'agost de 2020

Una festa major diferent, un estiu diferent. Ens hi anem adaptant. I hi anem adaptant les activitats que altres anys fèiem i que ara no és possible fer-les o hem de canviar-ne el format. Aquest estiu no hem pogut fer, per exemple, dues de les activitats parroquials que ja feia anys que portàvem a terme: la sortida d’estiu i l’arrossada – dinar de germanor que ens aplegava entorn de la Festa Major. Haurem d’adaptar també la missa de la festa de la Mare de Déu dels Socós i la missa i la xocolatada que celebràvem des del 2013 a la Capella de Sant Antoni el dia 11 de setembre. Ja us n’informarem.
No són només les activitats parroquials que s’han d’adaptar a aquest moment de prevenció del Covid 19 que ens fa estar amatents i no ens deixa abaixar la guàrdia. Diversos actes de Festa Major enguany pateixen el mateix i alguns s’han hagut de posposar, com la Tómbola de la Solidaritat, que cada any fa Mans Unides. Tot sigui per la salut i la superació d’aquesta crisi sanitària que tants maldecaps en porta.
Tot això, però, no ens ha de restar capacitat de viure a ple les festes que aquest mes de setembre celebra el nostre poble, la Festa de Sant Llop, el nostre patró, i la de la Mare de Déu del Socós, emblemàtica a Centelles. No ens ha de fer perdre el sentit comunitari que com a parròquia ens cal tenir, sinó que l’ha d’enfortir perquè en situacions de perill, tenim més necessitat que mai de sentir-nos acompanyats i acompanyar els altres. Ens cal créixer com a comunitat per a contrarestar el que ens allunya dels altres i que ens obliga a mantenir-nos a distància. Haurem de ser valents i estar-ne més convençuts, més que mai ara que el curs comença i que haurem de repensar moltes de les activitats que fèiem comunitàriament. Però, amb l’ajuda i la bona voluntat de tots ho tirarem endavant.
A tots i totes BONA FESTA MAJOR.