LA QUARESMA: FER CAMÍ AMB JESÚS PER ARRIBAR A ELL.

Publicat al Dilluns, 27 de març de 2023

5è diumenge: JESÚS ÉS VIDA (Jn 11, 1-45)

Jesús és Vida i ha vingut a donar-nos Vida i vida en abundància. Ens allibera de la manca de sentit. Eixuga el nostre rostre, el nostre plor i ens fa perdre la por. Ens diu a cada un de nosaltres, com a Llàtzer: “Aixeca’t i camina!” Amb aquest missatge acabem el recorregut pels cinc diumenges de Quaresma, buscant apropar-nos a Jesús, caminar amb Ell per arribar a Ell. Completem els diferents elements que a l’eucaristia de cada diumenge hem presentat com a signe del que Ell és: avui una planta. Una planta que des de la llavor fins al fruit és expressió de vida.
Aquesta Vida plena que Ell és i ens dóna la celebrarem solemnement la nit de Pasqua i el mateix diumenge de Pasqua i l’anirem recordant durant tota la Cinquantena Pasqual. La Vida que Jesús ens dóna va més enllà de la nostra viure físic i corporal: Jesús ens assegura que viurem per sempre amb Ell.
La narració de la “resurrecció” de Llàtzer, un fet prodigiós que fa creure a tots els qui acompanyaven Jesús, és el presagi d’allò que més endavant celebrarem. La resurrecció de Jesús és promesa de la nostra.
I mentrestant fem nostre aquest “Aixeca’t i camina” que ens diu Jesús a cada un de nosaltres i a cada moment del dia. Aixecar-nos, posar-nos drets, no restar aturats i decebuts, sinó caminar, plens de vida, superant les dificultats i entrebancs que ens barren el camí i ens fan més dur l’avançar amb confiança, serenor, ànim més enllà dels dubtes i les pors.