Inauguració de la Sala–Museu de l’església parroquial de Santa Coloma de Centelles

Publicat al Dissabte, 15 d'agost de 2015

Des de fa uns mesos una colla de voluntaris i professionals han estat treballant per condicionar un espai al trifori de l’església parroquial per guardar-hi les peces d’art i elements litúrgics seleccionats que són patrimoni de la parròquia. Un cop documentats i exposats seran  visitables i esdevindran una mostra valuosa del llegat que ens han deixat els que han anat al davant nostre.

Acabat aquest treball us convidem avui a les 7 de la tarda a la inauguració d’aquest espai que ha dissenyat l’arquitecte Romà Arañó Güell.

Al mateix temps s’ha editat un catàleg elaborat per Miquel Mirambell Abancó, director de l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya, amb fotos de Pep Puvill i disseny de David Casals. Tot  amb l’assessorament de la Delegació Episcopal del Patrimoni Cultural del Bisbat de Vic.

D’aquesta manera la Parròquia disposarà d’un espai on hi haurà endreçats i exposats  diversos elements: escultures i retaules, reliquiaris, calzes, sagrari, custòdies, faristols d’altar, canelobres, palmatòries i fanals, objectes processionals i d’altres ara en desús o que només serveixen ocasionalment. Així els més joves ho podran conèixer de primera mà. Aquesta serà la dimensió didàctica i, si voleu, catequètica que també tindrà la Sala-Museu.

Portes obertes: Diumenges 16,23 i 30 d’agost i dimarts 1 de setembre, de 11 a 12h  i  de 13 a 14h, tardes de 18 a 20h.

Invitació-inauguració-Sala-