DIADA DE GERMANOR

Publicat al Dissabte, 7 de novembre de 2020

Des de que es va instaurar aquesta Diada, ja fa anys, hem anat perdent, em sembla, el sentit profund que comportava: pensar en l’Església diocesana, més enllà de la pròpia parròquia. I podríem dir, per què? Cadascú que s’espavili! I no és ben bé veritat, ja que hi ha realitats molt diferents en les comunitats que conformen tota l’església diocesana. Hi ha parròquies amb un nombre elevat de persones i d’altres que s’han anat reduint i amb prou feines es poden aplegar per celebrar el diumenge. N’hi ha amb una situació econòmica benestant i d’altres on la majoria de famílies tenen feines a viure. I tots som Església i el sentit de germanor ha de ser present en aquest sentir-nos Església. I aquesta Germanor passa també per la compartició de béns.
Centrant-nos, però en la nostra parròquia, tots veiem que mentre es va aprimant la comunitat, la Parròquia no deixa d’oferir cap dels seus serveis. Que gràcies a un nombrós voluntariat que posa el seu temps i el seu ajut al servei dels altres, tots podem gaudir d’una celebració de la fe ben digna, d’una catequesi formació profitosa i d’un servei de la caritat que ajuda a refer la vida dels que més ho necessiten. A més en un any ple d’entrebancs pel que ens ha portat la Covid 19 i que notarem a final d’any: menys aportacions econòmiques i, el que és més greu amb menys persones que poden participar a les activitats i celebracions a l’església. D’aquí que ha de créixer la corresponsabilitat, també econòmica, dels que hi podem assistir. I ho farà, si la nostra comprensió d’Església no és particular sinó comunitària. Moltes gràcies a tothom!