A QUINS REPTES VOLEM RESPONDRE

Publicat al Dilluns, 16 d'octubre de 2017

A quins reptes volem respondre
El nostre Consell Pastoral celebrat dissabte passat al Casal Parroquial d’Hostalets de Balenyà va veure prioritaris aquests:
El nostre compromís com a cristians i en el grup
Moltes persones formem part d’un o més grups de la Parròquia. I els que no esteu en cap grup sou també un referent per als altres. Cal revisar el compromís que tenim amb el grup i el servei que fem. Amb la nostra dedicació donem testimoni als altres, més propers o no tant. El compromís porta al testimoni. Sense la dedicació de moltes persones no s’haurien pogut tirar endavant les diverses actuacions com l’adequació del Baptisteri, la creació de la Sala – Museu o la mateixa reforma del Centre Parroquial.
La comunicació entre els grups i cap a fora
Molt sovint els grups no sabem què es fa a la Parròquia més enllà del servei del propi grup. Cal més comunicació entre els grups de la Parròquia perquè es tingui una visió més ampla de l’activitat pastoral. Ens costa trobar la manera de portar-ho a terme. Per això volem crear un equip coordinador animador format per un representant de cada grup i amb estret lligam amb el Consell Pastoral. Tan important com això és la comunicació cap a fora: si ho sabem fer la gent coneixerà la vida de la parròquia i es podrà interessar per participar-hi més activament.
La participació en la litúrgia de la missa i l’atenció al jovent
Hi ha ajudat la unificació de les misses del diumenge i això es nota en la participació en les respostes i els cants. Però seria bo que es comentessin les lectures de la missa i es preparessin les pregàries l’assaig dels cants… Això demana no arribar a l’hora justa sinó abans per poder preparar-nos per a la celebració. Igualment hem de fer un esforç per fer més entenedors els signes i les paraules de la litúrgia i acostar-la als més joves. Buscar entre tots la manera de fer una església més propera, activa i festiva que els ajudi a apropar-s’hi.
Ja veieu que tenim feina!